Friday 27 April 2012

MABROUK&GOOD LUCK SAHABAT

Salam dan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW
 Alhamdulillah,.dapat update blog lagi..^^



here,i wanna say CONGRATS! buat sahabat yang dah berjaya grad dari alam matrikulasi.mesti korang berdebar2 menunggu result for final exam kan?insyaAllah u'll get the best..selamat bercuti :)



Berbeza dengan sahabatku di kolej matrikulasi,sahabat2ku di university(especially PALAM,UIA,UM,BMI.,GMI.UNISZA,UTP,UTM,USIM) sekarang sedang berperang dengan final exam!and buat sahabatku yang bakal duduki exam 14 mei nnt,buat adik2 junior mrsm qber and mrsm kaytee..and for all my batchmates here..good luck,selamat maju jaya,udachi(russian version)!all the best ya?! :D  bitaufiq wan najah!



And baru2 ni adalah salah sorang dpd sahabat mintak aku share something kat dorang memandangkan dorang bakal menduduki exam.ehemm!,aku senanye ilmu un  belum setebal kulit bawang.,tapi,bak kate orang,perkara yang elok jangan disimpan sorang2,sebaiknya disebarkan..
Dan katakanlah wahai Muhammad,"hendaklah kamu berusaha(beramal) kerana Allah akan melihat dan menilai apa yang kamu usahakan."(At-taubah:105)

so buat sahabat perjuanganku,ingat!kita belajar bukan kerana cita-cita,bukan kerana nak dapatkan pangkat.Tapi kita belajar kerana Allah SWT.,untuk mencapai mardhatillah.sebab dialah yang akan menilai setiap usaha kita.camnila kan..

Banyak mana pun kita study,kita struggle,.tanpa reda dan berkat dari Allah,mustahil kita dapat gapai the most shining star!sahabat,yakinlah pertolongan Allah itu sentiasa ada..


Di sini aku ingin juga berpesan buat diri sendiri dan sahabat..
dalam menuntut ilmu,janganlah kita sombong dan kedekut dengan ilmu yang kita ada.sifat sombong tu merupakan salah satu ciri2 yang dimiliki oleh orang yang bersaudara dengan iblis!
Allah paling x suka hambaNya yang sombong..buktinya
"Dan janganlah engkau berjalan di muka bumi ini dengan sombong kerana sesungguhnya engkau tidak akan dapat menembus bumi dan tidak akan mampu menjulang setinggi gunung."(Al-isra':37)
"Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia(kerana sombong) dan janganlah kamu berjalan di muka bumi ini dengan angkuh.Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang2 yang sombong lagi membanggakan diri."(luqman:18) 
(Dikatakan kepada mereka),"masuklah kamu ke pintu2 neraka Jahannam,sedang kamu kekal di dalamnya.maka itulah seburuk-buruk tempat bagi orang yang sombong."(Al-mu'min:76)
balasan orang yang sombong!
nauzubillah


kan?sebagai orang yang memiliki ilmu,manfaatkanlah ilmu sebaik mungkin.ketahuilah sahabat bahawa kita sekarang sedang berjihad fisabilillah!and jika kita ditakdirkan meninggal,insyaAllah kita dikira sebagai mati syahid..and ketahuilah orang mati syahid ,rohnya akan beterbangan menuju mana2 pintu syurga.subhanallah!

sampai disini saja perkongsian dari insan yang kerdil lagi lemah.sama2lah kita manfaatkan nikmat Allah selagi hayat dikandung badan. :)

TUNTUTLAH ILMU DARI BUAIAN HINGGA KE LIANG LAHAD

No comments:

Post a Comment