Saturday 21 April 2012

-RenunganBersama-




assalamualaikum
salam dan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW

along our life...kita sebenarnya x pernah berseorangan as long as kite masih lagi bergelar makhluk Allah..it's so true!buktinya..

"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya."(Al-ankabut:45)

em..cuba kita  renung betul2 maksud kalamullah ni..

firman Allah SWT dalam surah al-Ankabut jelas menunjukkan yang Allah x pernah tinggalkan kita berseorangan.Subhanallah!
Ingatlah,Allah sentiasa melihat perbuatan kita sama ada baik atau buruk dan setiap amalan tu kelak akan ditanya Allah di akhirat nanti..

so kenapa kita selalu je senang nak buat perkara yang Allah x suka/dosa even kita dah tau yang Allah sentiasa bersama kita x kira apapun keadaan kita?? (pertanyaan ini terlebih dulu dilontarkan buat diri sendiri)
Dalam kehidupan seharian,kita jarang sangat bersyukur bila kita mendapat sesuatu nikmat.,padahal time tu Allah bersama kita dan Allah juga yang mendatangkan nikmat tu buat kita..mesti Allah terasa kan dengan sikap kita yang x bersyukur?

"Sesungguhnya Allah sentiasa melimpahkan kurnia-Nya kepada manusia(seluruhnya) tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur."(2:243) 

Ya Allah,hambaMu ini sangatlah malu terhadapMu dengan sikapku yang kufur akan nikmatmu selama ni!


fadhilat sayyidul istighfar


jika membacanya 3 kali sehari siang dan malam,.dan pada hari itu kita dimatikan,kelak Allah akan ampunkan segala dosa kita dan masukkan kita ke dalam syurga,insyaAllah.wallahualam

No comments:

Post a Comment