Wednesday 20 June 2012

nazieka huda

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Alhamdulillah,18 jun 2012,9.30 pagi ,aku and the gang selamat sampai ke pangkuan family .Sesampainya aku di airport sultan mahmud,aku teros dipeluk ma!Subhanallah,tenangnya hati waktu tu ! bayangkan hampir 10 bulan aku dambakan pelukan seorang ibu,dahagakan kasih sayang seorang ibu sehingga terbawa masuk dalam mimpi and finally it became reality !..Alhamdulillah..and petang tu,my parents made some suprising majlis kesyukuran sempena ketibaanku and sempena birthday adik busuku,nazieka huda.

Memandangkan birthday adikku@ ika yang ke-6 dah tiba..so aku nak kongsikan cite tentang ika..
banyak yang telah berubah kat dia..physically,dia dah makin kurus tapi makin tinggi.mirip muka dia un dh mcm kakak dia..hehe.dari segi lainnya,dia dah berubah !almost 100% .Alhamdulillah,dia sekarang dah makin matang,x macam dulu lagi,suka merajuk.

sekarang ika dah pandai solat..time aku solat berjemaah ngn dia,mesti dia akan baca lafaz ketika solat kuat2   ! kata ma aku,kadang2 apa yang dia baca leh didengar sampai luar rumah !
 
       and dia un dah start ngaji al-Quranul karim..amat berbeza denganku waktu kecik dulu..time aku 6 tahun,aku baru je start nak baca iqra,tapi adikku ..haih,malu pun ada ngn diri ni.
     
        dia jugak dah berubah jadi adik yang sangat rajin ! tanpa diminta,dia tolong aku kemas rumah ..Alhamdulillah.kalau sebelum ni dia x suka tidur ngn kakaknya,tapi sejak kepulanganku dia mesti tidur sekali and x cukup dengan tu,dia mesti akan suh kakak dia buat bedtime story sampaila dia ngantuk.


selain tu,dia dah makin dengar cakap,and patuh..Alhamdulillah, ya Allah,semoga adikku dan familyku sentiasa berada dalam bimbinganMu.. aku  sangatla bertuah di atas kurniaanMu yang penuh nikmat,Alhamdulillah 3x !

ika,kak ira harap u'll be good muslimah 1 day..and seorang anak dan adik yang mampu bahagiakan kami dunia dan akhirat.walaupun ika masih kecik,tapi akak percaya u'll have bright future.i believe..



nazieka huda,ur sis really love u ! :)

No comments:

Post a Comment